Facebook Algoritme


Facebook algoritme

Facebook algoritme

Ved anvendelse af opslag på Facebook, skal du tage dig i agt. Ikke blot for om du har lavet stavefejl, eller om du har rettigheder over billedet. Men du skal også tage dig i agt for Facebook algoritme.

Hvad er Facebook algoritme og hvad gør Facebooks algoritme:

Det er en automatisk sorteringsrobot, der sortere alt hvad der kommer ud til folk på deres væg på Facebook. Den sortere alt, så det ligger i orden for hver modtager.
Den gennemgår hver gang en person logger på Facebook, alle deres venners opslag, sider de har likets opslag, grupper de er medlem af opslag.
Når Facebook algoritme har gennemgået alle de ting (som er mange opslag, på meget kort tid), kommer de opslag frem på væggen som den vurdere personen har mest interesse i at læse.
Dette gælder også opslag fra virksomheder.
Den har nogle ting Facebook algoritme godt kan lide, og ikke så godt kan lide.

Hvad kan Facebook algoritmen lide og ikke lide?

Hvad kan  Facebook algoritmen godt og ikke så godt lide?:
Den kan IKKE lide, når man “råber” for meget. Dvs. et opslag hvor der er brugt for mange ord med stort. DET KAN FX. VÆRE SÅDAN. Det kan den ikke lide.
Den kan godt LIDE, når man lide når man fremhæver noget med STORT en enkelt gang.
Den kan godt LIDE, at der er folk der kommentere på opslagene.
Den kan godt LIDE når folk Liker opslaget.
Den kan godt LIDE når folk ser så meget som muligt af den video der er lagt op.
Den kan godt LIDE billeder
Den kan godt LIDE der er link til en anden side
Den kan IKKE så godt lide ren tekst opslag. (og det kan folk heller ik)

Ved video, kan man sagtens ligge en film/reklame op der tager 15 minutter. Men når man ser fastholdelsesprocenten, så er det kun de første 10 sekunder folk ser. Derfor, kan den bedst lide de opslag hvor der er flest mulig, der ser mest muligt. En rigtig god fastholdelsesprocent er 60 % og dette gælder også YouTube

Nogle folk, har en tendens til at uanset om det er et opslag eller side de kan lide, når de ser et opslag på Facebook, så får de skjult opslag fra denne virksomhed. Det har taget noget tid for algoritmen at gennemskue den nye tendens. Men nu har de gennemskkuet den, og efter de har kørt nogle test, så har de nu fundet frem til, de folk med de tendenser, får da bare endnu flere opslag, for at blive nået.
(kilde)